Проект Закона о внесении дополнения в Закон Украины «О налоге с доходов физических лиц»
Номер, дата реєстрації: | 4290 від 22.10.2003 |
Сесія реєстрації: | 4 сесія IV скликання |
Суб’єкт законодавчої ініціативи: | Народний депутат України |
Ініціатор(и) законопроекту: | Черновецький Л.М. IV скликання |
Авторський колектив | |
Головний комітет: | Комітет з питань фінансів і банківської діяльності |
Інші комітети: | Комітет з питань бюджету Комітет з питань Європейської інтеграції |
Текст законопроекту та супровідні документи: | Проект Закону 21.10.2003 Подання 21.10.2003 Пояснювальна записка 21.10.2003 Порівняльна таблиця 21.10.2003 Авторський колектив 21.10.2003 |
Документи, пов’язані із роботою: | Висновок Головного науково-експертного управління 06.11.2003 |
Проходження законопроекту :
Останній стан: | Опрацьовується в комітеті |
Останній етап проходження: | Направлено на висновок Уряду (05.11.2003) |
висновок
на проект Закону України “Про внесення доповнення до Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”
Законопроектом пропонується узгодити положення щодо набрання чинності п.4.2.12 та п.9.2.1 – 9.2.2 зазначеного Закону, які регулюють порядок оподаткування доходів громадян у вигляді процентів на банківській депозит (вклад), вклад до небанківських фінансових установ тощо.
Вважаємо, що пропозиції проекту варті підтримки.
Керівник Управління А.Мацюк
Вик. Чечетова Н.Ф. 255 28 38
Станслер Т.П. 255 49 14
На № 4290 від 22.01.2003
Н.д. Л.Черновецький
Порівняльна таблиця
до проекту Закону України „Про внесення доповнення до Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”
Чинна редакція
Пропонована редакція
22.1.4. Підпункти 9.2.1 – 9.2.2 пункту 9.2 статті 9 у частині оподаткування процентів набирають чинності з 1 січня 2005 року |
22.1.4. Підпункт 4.2.12 пункту 4.2 статті 4 у частині включення до загального місячного оподатковуваного доходу, доходів у вигляді процентів на банківський депозит (вклад), вклад до небанківських фінансових установ згідно із законом або процентів (дисконтних доходів) на депозитний (ощадний) сертифікат та підпункти 9.2.1 – 9.2.2 пункту 9.2 статті 9 у частині оподаткування процентівнабирають чинності з 1 січня 2005 року |
Народний депутат України
Л. М. Черновецький
Пояснювальна записка
до проекту Закону України „Про внесення доповнення до Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Елементарна правова експертиза зазначеного Закону свідчить по те, що вже з 1 січня 2004 року приватні вкладники вітчизняних банків повинні будуть сплачувати податок з відсотків по вкладах за ставкою 13%. Цей процес буде тривати протягом цілого року, і лише з 1 січня 2005 року цей показник буде знижений до 5%.
Треба визнати, що ми, законодавці, допустили дуже небезпечну помилку. Але той, хто заклав цю „помилку” у Закон свідомо, не міг не розуміти, що йдеться про розвал української банківської системи, яка і так є не розвиненою.
Засоби масової інформації повідомляють, що протягом 9 місяців 2003 року чистий прибуток 154-х українських банків складає 0,7 млрд. грн., тобто $132 млн. Прикро, але це прибуток середнього німецького або французького банку. Банківська система України лише на початку шляху свого розвитку. І саме зараз її чекає свого роду „чорне 11 вересня”. Кому вигідно, як завжди питали древні римляни. Тільки іноземним банкам, котрі вже в 2005-му прийдуть на розвалини української банківської системи і не зустрінуть конкурентів.
Ті ж ЗМІ повідомляють, що протягом 2002 року депозити фізичних осіб у банках виросли на 70,1% – до 19,2 млрд. грн. Населення нарешті, після шоку початку 90-х, повірило вітчизняним банкам, старі люди понесли свої копійки банкірам. Кому вигідно припинити цей нормальний з точки зору ринкової економіки та інтересів громадян процес? Тільки банкірам-іноземцям, які хотіли б бачити українську банківську систему на колінах якомога швидше і необоротно.
А тепер порахуємо, що ми отримаємо у масштабах країни. Нас чекає миттєвий відтік з банків коштів населення. Це викличе катастрофічне падіння кредитних можливостей банків. І ось тоді можна буде забути про інвестування промисловості, сільського господарства, кредитування та розвиток підприємництва. Результат однозначний – могутній удар по прибутковій частині Державного бюджету України.
Вважаю такий поворот подій актом відвертого, цинічного терору щодо економіки держави в цілому та її фінансової системи зокрема!
Чи не тема це для порядку денного Ради національної безпеки та оборони України?!
2. Цілі і завдання прийняття акта
Завданням прийняття запропонованого проекту Закону України є виправлення протиріччя в окремій нормі Закону, приведення її у відповідність з вимогами об’єктивних законів ринкової економіки.
3. Загальна характеристика і основні положення законопроекту
Законопроектом пропонується викласти одну із статей чинного Закону у доповненій редакції. Це і є основним його положенням.
4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Як зазначено вище, ці питання врегульовані статтею 22 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”. Але підпункт 22.1.4 цієї норми Закону потребує прийняття у доповненій редакції.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття цього Закону не призведе до додаткових видатків з Державного бюджету України. Навпаки, відсутність можливості вже з 1 січня 2004 року ввести грабіжницький податок на депозитні вклади громадян у розмірі 13 відсотків призведе до подальшого зміцнення вітчизняної банківської системи. Тому необхідності в складанні такого обґрунтування немає.
6. Прогноз соціальних наслідків
Будь-яке приведення норм чинного законодавства у відповідність з реаліями ринкової економіки – цивілізований шлях до зростання української економіки, до поліпшення соціального стану населення країни.
Народний депутат України Л. М. Черновецький
Проект, внесений народним депутатом України
Л.М.Черновецьким (в\о 212)
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення доповнення до Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб”
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
І. Підпункт 22.1.4 статті 22 Закону України „Про податок з доходів фізичних осіб” (Відомості Верховної Ради, 2003, N 37, ст. 308) викласти у такій редакції:
„22.1.4. Підпункт 4.2.12 пункту 4.2 статті 4 у частині включення до загального місячного оподатковуваного доходу, доходів у вигляді процентів на банківський депозит (вклад), вклад до небанківських фінансових установ згідно із законом або процентів (дисконтних доходів) на депозитний (ощадний) сертифікат та підпункти 9.2.1 – 9.2.2 пункту 9.2 статті 9 у частині оподаткування процентів набирають чинності з 1 січня 2005 року”.
ІІ. Цей Закон набуває чинності з моменту його опублікування.