Законопроект о внесении изменений в Закон Украины «О порядке погашения обязательств налогоплательщиков перед бюджетами и государственными целевыми фондами»
Номер, дата реєстрації: | 1266 від 16.01.2003 |
Номер, дата акту | 397-IV від 26.12.2002 |
Сесія реєстрації: | 1 сесія IV скликання |
Суб’єкт законодавчої ініціативи: | Народний депутат України |
Ініціатор(и) законопроекту: | Черновецький Л.М. IV скликання |
Авторський колектив | |
Головний комітет: | Комітет з питань фінансів і банківської діяльності |
Інші комітети: | Комітет з питань правової політики Комітет з питань бюджету |
Текст законопроекту та супровідні документи: |
Проект Закону 21.06.2002 |
Документи, пов’язані із роботою: |
Текст, підписаний Головою Верховної Ради України 02.01.2003 |
Проходження законопроекту
Останній стан: | Закон підписано |
Останній етап проходження: | Повернуто з підписом від Президента (21.02.2003) |
Зв’язані законопроекти
Номер реєстрацiї | 1266/П |
Дата реєстрацiї | 19.09.2002 |
Назва законопроекту | Проект Постанови про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” |
Номер реєстрацiї | 1266/П1 |
Дата реєстрацiї | 05.02.2003 |
Назва законопроекту | Проект Постанови про відхилення Пропозицій Президента України до Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами” |
Пояснювальна записка
до проекту Закону України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами»
Закон України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» є спеціальним законом з питань оподаткування. Він встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами і державними цільовими фондами щодо податків і зборів, нарахування та оплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, в тому числі за порушення в сфері зовнішньоекономічної діяльності, і визначає процедуру оскарження дій фіскальних органів.
Оновлення останнім часом чинного законодавства, зокрема, прийняття Закону України «Про платіжні системи і пересилання грошей в Україні», а також необхідність врегулювання на законодавчому рівні положень, що стосуються захисту платниками податків своїх інтересів в судових органах, недопущення стягнення коштів всупереч вимог чинного законодавства, диктують нам, законодавцям, необхідність вдосконалювати норми законодавства, діючи при цьому логічно і наполегливо.
Що відбувається сьогодні? Податкова адміністрація вважає, що компанія «N» не заплатила до бюджету певну суму. Компанія вправі протягом місяця вирішити — заплатити гроші або оскаржити рішення податківців в суд.
Припустимо, що підприємець обгрунтовано (підкреслюю — обгрунтовано) вважає претензії податківців необгрунтованими. Закон надає компанії право оскаржити це рішення в суді, і саме рішення суду ставить крапку в цьому конфлікті.
Здається, все цивілізовано. Але в той момент, коли фірма звертається до суду, на підставі чинної норми Закону конфлікт вважається… якби не існуючим. Його, конфлікту, вже немає. Тому Закон дозволяє саме в цей момент списати грошові кошти з рахунків компанії автоматично, не чекаючи рішення суду. Нікого не цікавить, яким же буде рішення суду. Де здоровий глузд? Його тут немає! Абсурд є, а здорового глузду немає.
Це — яскравий приклад, коли прийнята нами з неуважності, на жаль, норма закону компрометує законодавця, державу та суспільство. Норма Закону, у якій повністю відсутній здоровий глузд, не може прикрашати українське законодавство і повинна бути негайно змінена. Вона не має права на подальше існування.
У всьому цивілізованому світі звернення компанії до суду припиняє будь-які примусові дії держави до вирішення спору в суді. Це — логічно, нормально і справедливо. Саме так повинно бути і в Україні. І не тільки, до речі, в цій конкретній ситуації.
Реалізація норм законопроекту не потягне за собою будь-яких витрат з Державного бюджету.
Закликаю народних депутатів України підтримати зазначений законопроект.