DRAFT LAW “ON INTRODUCTION OF AMENDMENTS TO THE LAW OF UKRAINE ON PROCEDURE FOR LIQUIDATION OF OBLIGATIONS OF TAXPAYERS TO BUDGETS AND STATE TRUST FUNDS”

Номер, дата реєстрації: 1266 від 16.01.2003
Номер, дата акту 397-IV від 26.12.2002
Сесія реєстрації: 1 сесія IV скликання
Суб’єкт законодавчої ініціативи: Народний депутат України
Ініціатор(и) законопроекту: Черновецький Л.М. IV скликання
Авторський колектив  
Головний комітет: Комітет з питань фінансів і банківської діяльності
Інші комітети: Комітет з питань правової політики
Комітет з питань бюджету
Текст законопроекту та супровідні документи:

Проект Закону 21.06.2002

Документи, пов’язані із роботою:

Текст, підписаний Головою Верховної Ради України 02.01.2003
Висновок Головного науково-експертного управління 05.02.2003
Текст, підписаний Головою Верховної Ради України 10.02.2003

 

Проходження законопроекту

Останній стан: Закон підписано
Останній етап проходження: Повернуто з підписом від Президента (21.02.2003)

 

Зв’язані законопроекти

Номер реєстрацiї 1266/П
Дата реєстрацiї 19.09.2002
Назва законопроекту Проект Постанови про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”
Номер реєстрацiї 1266/П1
Дата реєстрацiї 05.02.2003
Назва законопроекту Проект Постанови про відхилення Пропозицій Президента України до Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”

Пояснювальна записка

до проекту Закону України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами»

Закон України «Про порядок погашення зобов`язань платників податків перед бюджетами і державними цільовими фондами» є спеціальним законом з питань оподаткування. Він встановлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами і державними цільовими фондами щодо податків і зборів, нарахування та оплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, в тому числі за порушення в сфері зовнішньоекономічної діяльності, і визначає процедуру оскарження дій фіскальних органів.

Оновлення останнім часом чинного законодавства, зокрема, прийняття Закону України «Про платіжні системи і пересилання грошей в Україні», а також необхідність врегулювання на законодавчому рівні положень, що стосуються захисту платниками податків своїх інтересів в судових органах, недопущення стягнення коштів всупереч вимог чинного законодавства, диктують нам, законодавцям, необхідність вдосконалювати норми законодавства, діючи при цьому логічно і наполегливо.

Що відбувається сьогодні? Податкова адміністрація вважає, що компанія «N» не заплатила до бюджету певну суму. Компанія вправі протягом місяця вирішити — заплатити гроші або оскаржити рішення податківців в суд.

Припустимо, що підприємець обгрунтовано (підкреслюю — обгрунтовано) вважає претензії податківців необгрунтованими. Закон надає компанії право оскаржити це рішення в суді, і саме рішення суду ставить крапку в цьому конфлікті.

Здається, все цивілізовано. Але в той момент, коли фірма звертається до суду, на підставі чинної норми Закону конфлікт вважається… якби не існуючим. Його, конфлікту, вже немає. Тому Закон дозволяє саме в цей момент списати грошові кошти з рахунків компанії автоматично, не чекаючи рішення суду. Нікого не цікавить, яким же буде рішення суду. Де здоровий глузд? Його тут немає! Абсурд є, а здорового глузду немає.

Це — яскравий приклад, коли прийнята нами з неуважності, на жаль, норма закону компрометує законодавця, державу та суспільство. Норма Закону, у якій повністю відсутній здоровий глузд, не може прикрашати українське законодавство і повинна бути негайно змінена. Вона не має права на подальше існування.

У всьому цивілізованому світі звернення компанії до суду припиняє будь-які примусові дії держави до вирішення спору в суді. Це — логічно, нормально і справедливо. Саме так повинно бути і в Україні. І не тільки, до речі, в цій конкретній ситуації.

Реалізація норм законопроекту не потягне за собою будь-яких витрат з Державного бюджету.
Закликаю народних депутатів України підтримати зазначений законопроект.

Народний депутат України                                                            Л.М. Черновецький

 

Back to bills