РІЧКОВИЙ ТРАМВАЙ ТА ВОДНЕ ТАКСІ


За перший рік роботи річкового трамваю він довів свою ефективність: було перевезено близько 14 тисяч пасажирів.

Реалізовано

24 липня 2009 року відбулося урочисте відкриття річкового трамваю у Києві. Його маршрут проходив від Поштової площі до Березняків через станцію метро «Дніпро». 

За перший рік роботи річкового трамваю він довів свою ефективність: було перевезено близько 14 тисяч пасажирів. 

Проект був більш соціальним, ніж комерційним. Він дав можливість покращити транспортне сполучення території Наводницького парку з житловим масивом Оболонь та фактично з центром міста – Подолом, де знаходиться Річковий вокзал. 

Перший рейс річкового трамваю вирушав від причалу № 10 Річкового вокзалу (Поштова площа) о 7:00; повний рейс займав близько 40 хвилин. Від Березняків теплохід відходив о 7:40, за 25–30 хвилин причалював біля станції метро «Дніпро», о 8:20 підходив до причалу Річкового вокзалу. Увечері о 18:00 та 19:20 річковий трамвай вирушав із Поштової площі на Березняки, о 18:40 та о 20:00 – у зворотному напрямку. 

Теплоходи були розраховані на 200 пасажирів (місць для сидіння); курсували тільки по буднях, у ранкові та вечірні години пік; вранці було по одному рейсу у кожному напрямку, ввечері – по два. 

Того ж літа був відкритий ще один маршрут річкового трамвая: Поштова площа – Оболонь (Річковий вокзал – Оболонська набережна); рейс в один кінець займав близько півгодини. Попиту на ранкові рейси на цьому маршруті не було зовсім; увечері буднями теплохід вирушав з Подолу на Оболонь, у вихідні теплохід ходив з інтервалом 1 година 20 хвилин. 

1 липня 2010 року ми відкрили черговий «трамвайний сезон» та запустили в перший рейс теплохід «Ріверест», розрахований на 120 пасажирів. Тоді ж була відкрита нова станція – «Наводницький парк» (біля пам'ятника засновникам Києва, між мостом Патона та мостом Метро). Теплоходи вирушали від причалу № 7 Річкового порту. Вони курсували у будні дні за маршрутами: Поштова площа – Наводницький парк – Березняки та Поштова площа – Оболонь. Рейси здійснювалися лише у вечірню годину пік. 

У 2012 році річковий трамвай у Києві не курсував. 

Також була ідея зробити у Києві водне таксі. 

17 серпня 2010 року по Дніпру почало курсувати перше в Україні річкове таксі. Возили пасажирів два човни: понтонний човен на десять місць та моторна яхта на шість місць. Витрати із закупівлі річкового таксі брали на себе іноземні інвестори. Курсувало таксі лише у світлий час доби. Викликати його можна було телефоном у будь-яке місце в межах акваторії Києва або самому прийти на базу на набережній Оболоні чи Березняках. Швартувалося таксі там, де хотіли пасажири. 

13 вересня 2010 року таксі перестало працювати у зв'язку із закінченням сезону і наступного сезону вже не відновилося. 

Звичайно, шкода, що ці ідеї не продовжують працювати, можливо, ще не час… Можливо, ще не знайшовся інвестор, який зможе гідно та стабільно організувати роботу цього виду транспорту. Можливо, були ще якісь об'єктивні причини.

Повернутися до проектів